8 травня
4 травня
1 травня
30 квітня
29 квітня
28 квітня
27 квітня
26 квітня
25 квітня
23 квітня
19 квітня
18 квітня
17 квітня
16 квітня
14 квітня
13 квітня
12 квітня
10 квітня

Сумський «транспортний експерт» заплутався в елементарних речах

Сумський активіст Максим Корнієнко, який вважає себе експертом із транспортних питань, публічно показав, що не розбирається у формуванні вартості пасажироперевезень. Зокрема на своїй сторінці у Фейсбуці він опублікував пост на цю тему:

«просто нагадаю, що не існує ніякого безкоштовного проїзду…є проїзд за рахунок інших пасажирів, які сплачують податки в місцевий бюджет».

Очевидно, приводом для цього допису стала інформація про те, що в Сумах планують зробити безкоштовним проїзд для дітей у комунальному транспорті. Резонне зауваження на публікацію Максима Корнієнка зробив депутат міськради Андрій Крамченков:

«Враховуючи дотації Електроавтотрансу, він уже давно за рахунок інших».

І тут важко не погодитись, адже насправді КП «Електроавтотранс» фінансується за рахунок інших. От тільки інші – це далеко не тільки пасажири, які сплачують за проїзд у тролейбусах і автобусах, про яких розказує «експерт», адже послугами КП «Еклектроавтотранс» користуються тільки 7% жителів міста, і ще менше оплачують проїзд. Це перш за все  – звичайні сумчани, які, може, ніколи не їздили у тролейбусах, але  з їх податків щомісячно утримується чималенька сума на дотації, причому не тільки  тих, хто їздить  безкоштовно, а і тих, хто платить у тролейбусах і комунальних автобусах. Якби «експерт» хоч трішки поцікавився реальними цифрами, а не вигадував їх зі стелі, то знав би, що реальна собівартість проїзду у тролейбусах складає 7,5 грн. Пасажири ж платять 4 грн, а різницю компенсує бюджет, і це не враховуючи придбання самого транспорту, з яким собівартість буде ще вищою. За минулий 2020-й рік «тролейбусне» підприємство отримало 104 686, 52  грн, із них самостійно заробило лише 19 млн грн, тобто розмір дотацій –  понад 80 мільйонів!

Цікавий момент: називаючи себе «транспортником», активіст не має ані водійських прав, ані водійського стажу, і жодного дня не працював у транспортній сфері.  Однак із розумним виглядом повчає інших, яким має бути транспорт у Сумах.  З таким же успіхом він міг бути експертом у питаннях балету чи космонавтики. Ну хіба це не схоже на шарлатанство?