Вчора
4 травня
1 травня
30 квітня
29 квітня
28 квітня
27 квітня
26 квітня
25 квітня
23 квітня
19 квітня
18 квітня
17 квітня
16 квітня
14 квітня
13 квітня
12 квітня
10 квітня

В Сумському музеї представлено порцелянові скарби Данії

В експозиції музею ім. Никанора Онацького представлено експонати, виготовлені на Копенгагенській королівській порцеляновій мануфактурі.

Засновником підприємства був Франц Генріх Мюллер, датський фармацевт і спеціаліст в області мінералогії. У 1774 році вчений виступив з пропозицією щодо створення Датської порцелянового виробництва, яку підтримала королева Юліана Марія. У 1779 році король підписав рішення про зміну назви фабрики на Королівську фарфорову мануфактуру та взяв відповідальність за її виготовлення.

Виробництвом керував Арнольд Еміль Крог, який запровадив підглазурний монохромний сіро-блакитний розпис з тонкими акварельними переходами кольорів, що розпливалися під шаром прозорої глазурі. Ніжні, анемічні відтінки в поєднанні з білим і сірим тлом асоціюються з природними з холодними морськими затоками Скандинавських фіордів.

Ці мотиви відтворені в тарелях із колекції музею із морськими пейзажами, де вітрила розкриваються під силою вітру, демонструють рух стихії. Набули популярності також пласкі блюда, схожі на японські таці. На одному з таких філософської символіки набуває композиція зі старим деревом, на тлі якого – тендітна берізка, що протиставляється величі могутнього каштану. Увагу датських майстрів привернула мальовнича простота мотивів. Поряд із характерними для модерна рослинними та тваринними сюжетами, художники змальовували рідну природу: сільські сцени, пасовища, вітряки, озера та морські простори з птахами.

Наприкінці ХІХ ст. почали виготовляти малу фарфорову пластику. Визначилася її тематика – фігурки різних тварин, людей, моделі для яких створювали найкращі художники. З любов’ю до анімалістичного світу зроблено порцелянові песики, свинки, ховрашок з характерними особливостями тварин. Міфологічні мотиви втілилися в образі фавна.

Твори, представлені в експозиції музею, повною мірою розкривають кращі надбання копенгагенських майстрів.