8 травня
4 травня
1 травня
30 квітня
29 квітня
28 квітня
27 квітня
26 квітня
25 квітня
23 квітня
19 квітня
18 квітня
17 квітня
16 квітня
14 квітня
13 квітня
12 квітня
10 квітня

Вартість одного перевезення пасажира у тролейбусі в 2020 році становила мінімум 7,46 грн

Тема запланованого підвищення проїзду в маршрутках залишається однією із найобговорюваніших серед сумчан. Перевізники вже неодноразово висловлювали свою позицію: не мають іншого виходу для продовження своєї роботи, крім встановлення нового тарифу, бо наразі коштів не вистачає ні на утримання машин у технічно справному стані, ні на виплату зарплат водіям. Пандемія вдарила по всіх, і транспортна галузь – одна з найбільш постраждалих, що відобразилось у формі великих збитків. На рейси не виїжджають десятки маршруток, усе через те, що за день водіям не вдається заробити навіть на оплату праці. Ситуація вже більш ніж критична, і зволікання з вирішенням проблеми  ускладнює її ще сильніше.

Водночас КП «Електроавтотранс» працює у зовсім інших умовах. Так, за даними джерел у міськраді, за минулий 2020-й рік «тролейбусне» підприємство отримало 104 686, 52  грн, із них самостійно заробило лише 19 млн грн (вираховуємо наступним чином: 4 764,54 платно перевезених пасажирів помножуємо на вартість проїзду 4 грн).  З бюджету Сум КП отримало 5 307,6 тис. грн за відшкодування  різниці між встановленими та економічно обґрунтованими тарифами на автобусних маршрутах плюс відшкодування за пільгове перевезення у сумі 35 836,6 тис. грн, а тоді ще надійшло 44484,16 тис. грн фінансової підтримки. Якщо скласти всі ці показники (104 млн 686 тис. 520 грн) і поділити на загальну кількість перевезених пасажирів, яка складає 14 035,12, то виходить, що собівартість однієї поїздки дорівнює 7, 46 грн. Зверніть увагу: сюди ще не внесли придбання нового автотранспорту, а тому, якщо рахувати і ці показники, то реальна ціна однієї поїздки сягне більше 10 гривень!   Тоді як у маршрутках вона дорівнює 4,2 гривень (з фіксованого тарифу 5 гривень – віднімаються пільгові перевезення пенсіонерів і школярів).

На утримання КП «Електроавтотранс» місто витрачає більше 80 мільйонів гривень на рік, хоча ним, згідно даних самого КП, користуються лише 7% Сумської громади. За день «Електроавтотранс» перевозить 38347 пасажирів, а якщо сумчани їдуть і зворотню сторону, наприклад, на роботу і з роботи, то  19174 пасажирів.

Та навіть якщо ви не користуєтеся  послугами КП, не їздите у тролейбусах, комунальних автобусах і пересуваєтеся містом на власному авто або ходите виключно пішки,  і думаєте, що наведена інформація вас не стосується, то глибоко помиляєтеся. Все одно з власної кишені ви фінансуєте «Електроавтотранс». Яким чином? Так, не буквально, але податки, що ви сплачуєте, ідуть зокрема і на функціонування КП.

Тому й виходить, що КП «Електроавтотранс» у будь-якому разі залишатиметься у строю за рахунок бюджету Сум, який компенсує різницю між діючим і реальним тарифом, а приватний транспорт не може розраховувати ні на аналогічні дотації, ні на будь-які інші. Програма підтримки для перевізників просто не працює. Зрозуміло, що проїзд у даному випадку у маршрутці не може коштувати дешевше, ніж у тролейбусі, тож якщо реальна вартість проїзду в ньому 7,46 гривень, то і маршрутки не можуть продовжувати возити пасажирів по 5 гривень.